سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سایت های طراحی لوگو لوگووین

نظر

انواع عشق را براساس تقسیم‌بندی یونانیان باستان بشناسید و بعد ببینید شما چه تیپ شخصیتی دارید

 

1. آگاپه_ عشق بی‌قید و شرط

 

نخستین گزینه در تقسیم‌بندی انواع عشق، آگاپه نام دارد. آگاپه یعنی عشقی بی‌قید و شرط به هم‌نوع که با از خودگذشتگی همراه است. به نظر می‌رسد که تعداد اندکی از افراد در بلندمدت ظرفیت تجربه چنین نوعی از عشق را دارند. برخی، آگاپه را نوعی عشق معنوی می‌دانند.

 

2. اِروس؛‌ عشق جنسی و غریزی

اروس از نام خدای باروری و عشق یونانیان گرفته شده است. این نوع عشق بر شور و هیجانی جسمانی و شهوانی تأکید دارد

یونانیان، اروس را خطرناک می‌دانستند

 

3. فیلیا؛ عشق مهربانی و دوستی

فیلیا هم یکی از انواع عشق است که یونانی‌ها آن را نماد مهربانی و دوستی می‌دانند. به عبارت دیگر، فیلیا، نوعی از عشق است که نسبت به دوستان خود ابراز می‌کنید. 

 

4. فیلوتیا؛ عشق به خود

فیولتیا در تقسیم‌بندی یونان باستان، عشق به خود است. این روزها، عشق به خود با خودشیفتگی، خودپسندی و خودخواهی اشتباه گرفته می‌شود. فیلوتیا به هیچ عنوان، عشقی منفی و مخرب نیست. برای اینکه بتوان به دیگران عشق داد و از آنها عشق گرفت، باید فیلوتیا را در وجود خود گسترش بدهید. برای اینکه بتوانید، شخص دیگری را دوست داشته باشید، باید ابتدا خودتان را دوست داشته باشید.

 

5. استورج؛ عشق مأنوس و آشنا

استورج بیشتر به عشقی گفته می‌شود که بین فرزند و والدین به وجود می‌آید.

 

6. پراگما؛ عشق بادوام

یونانیان باستان، پراگما را عشقی بادوام و ماندگار می‌دانستند. این عشق دقیقا متضاد اروس است. هیجانات و شور موجود در عشق از نوع اروس سریعا فروکش می‌کند اما پراگما، عشقی است که به‌مرور زمان به پختگی و بلوغ می‌رسد و ماندگار می‌شود. مثلا افراد مسنی که سال‌هاست با هم زندگی می‌کنند و سابقه مهر و عشق‌شان به سال‌های نوجوانی می‌رسد، نمونه خوبی از پراگما هستند.

 

7. لودوس؛ عشق مفرح و شاد

لودوس یکی دیگر از انواع عشق است که به عنوان عشقی سرزنده و مفرح از آن یاد می‌شود. لودوس همان شیفتگی سرخوشانه روزهای اوایل عاشقی است

 

8. مانیا؛ شیدایی و جنون عاشقی

مانیا یا شیدایی، نوع مطلوبی از عشق و عاشقی نیست. این نوع از عشق می‌تواند منجر به عصبانیت، جنون یا حسادت شود.

 

_با پنج زبان عشق هم آشنا شوید

شما کدامید؟

 

1. زبان تأیید

بعضی از افراد دوست دارند تمجید و جمله شیرینِ «دوستت دارم» را از زبان دیگری بشنوند. اگر این خواسته آنها برآورده نشود، احساس دوست‌نداشتنی بودن پیدا می‌کنند. زبان عشق در این افراد، زبان تأیید است.

 

2. زبان عمل

بعضی از افراد هم برای طرف مورد علاقه‌شان کارهای زیادی انجام می‌دهند. برای مثال، روغن خودروی طرف مقابل را عوض می‌کنند، خانه‌ را به خاطرش نظافت می‌کنند، به حمایت و همراهی او علاقه دارند و به این شکل یا به زبان عمل، عشق خود را نثار فرد محبوب‌شان می‌کنند.

 

3. زبان دریافت

زبان دریافت هم زبان دیگری است که چاپمن برای تقسیم‌بندی انواع عشق به کار می‌گیرد. به عقیده او، برخی از افراد، ارزش عشق خود را با چیزهایی می‌سنجند که دریافت یا اهدا می‌کنند. اگر شما هم ارزش عشق طرف مقابل را با تعداد هدایایی می‌سنجید که به شما می‌دهد باید خود را در گروه کسانی قرار بدهید که در عاشقی زبان دریافت دارند.

 

4. زبان وقت‌گذاشتن برای یکدیگر

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که عیار عشق در رابطه را با مدت زمانی ارزیابی می‌کنید که فرد مقابل با شما می‌گذراند یا دوست دارد با شما بگذراند، یعنی زبان‌تان در عشق‌ورزی و دریافت آن، زبان وقت‌گذاشتن برای یکدیگر است

 

5. زبان تماس و لمس شدن

 این افراد دوست دارند مدام در آغوش کشیده شوند